Thursday, December 17, 2009

Hari Keluarga Masjid Negeri

Oleh kerana sehingga kini Jawatankuasa Tadbir Masjid Negeri masih belum dipinda, maka sehingga kinilah aku masih menjawat jawatan bendaharinya. Maka setiap tahun aku akan turut bersama dalam Hari Keluarga yang dianjurkan. Berbeza dengan tahun-tahun lalu, tahun ini Dato' Sheikh tidak bersama semenjak menjadi Pengarah.

Kemesraan lebih terserlah pada tahun ini memandangkan semuanya bersama menaiki bas beramai-ramai. Namun apa yang dirancangkan tidak semuanya menjadi kenyataan. Perjalanan ke Genting Highland terencat seketika apabila tayar bas terpaksa ditukar ketika berhenti di R & R Tapah. Tahniah diucapkan kepada Ustaz Muzammil yang begitu tegas meminta bas lain untuk meneruskan perjalanan. Keselamatan penumpang sewajarnya menjadi keutamaan tertinggi dan tidak sewajarnya dipandang ringan.

Keadaan penginapan yang disediakan oleh agensi pelancungan bolehlah dikatakan selesa. Kami menginap di Ria Apartment yang terletak di bawah sedikit daripada puncak. Ini bermakna kami terpaksa menapak mendaki bukit untuk ke tempat permainan.


Kesejukan Tanah Tinggi Genting ini amat dirasai memandangkan hujan yang sentiasa mengiringi percutian kami kali ini. Ya lah, kalau tak nak sejuk sangat cukuplah di Cameron Highland yang tidak begitu jauh dari Bandaraya Ipoh.

Satu yang aku geram dengan pengurusan Theme Park ni. Ada ke salah satu permainan airnya, Bumper Boat mensyaratkan berat bawah 75 kg untuk menaikinya. Tanpa perlu menggunakan alat timbang tyang disediakanpun aku tahu aku terkeluar dari senarai kelayakan. Rasanya pelampung yang digunakan sama je dengan yang lain. Entah apa kajian yang dijalankan untuk permainan tersebut.
Secara umumnya walaupun ada beberapa masalah seperti nasi bungkus yang disediakan seolah-olah kami ni perlarian Rohingya, kurangnya disiplin beberapa orang peserta sehingga melambatkan pergerakan dan beberapa masalah teknikal, namun segalanya berjalan lancar dan amat menghiburkan. Tahniah atas pengurusan yang baik oleh Ustaz Muzammil dan Cik Fadzilah sehingga membolehkan kami menikmati percutian yang sukar untuk dilupakan.
* Aku lupa nak check setting date pada kamera. So jangan confuse dengan tarikh pada gambar tu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...