Sunday, September 19, 2010

Mahalnya Kurma

Petang semalam sekali lagi akau melakukan tindakan mengikut perasaan bukan berdasarkan fikiran. Jumlah keseluruhan harga semua kurma di atas adalah RM 99.++.  Ini memecahkan rekod peribadiku dengan membeli kurma termahal sepanjang hidupku.
Oleh kerana terpengaruh dengan promosi kurma nabi, hati membuak-buak untuk merasai makanan sunnah. Entah kenapa tidak langsung terasa mahalnya ketika membayar walaupun ianya cukup untuk membeli beras selama 2 -3 bulan.
Dari segi besar dan rasanya taklah terasa sangat kehebatannya. Jauh sangat kalau nak dibandingkan dengan besar dan rasa kurma yang dihidangkan diistana. Entah apa sebenarnya jenis kurma yang dihidangkan diistana kerana besarnya 2-3 kali ganda dan lebih sedap pastinya. Kalau Kurma Ajwah ini sudah begitu mahal, maka berapa pulak harga kurma yang ada di istana itu.


Kurma Ajwah (Al-Kitab) ini adalah yang paling mahal. Walaupun isinya sekotak tak sampai 20 biji tapi harganya menghampiri RM 40.00 sekotak.

Satu masalah yang dihadapi dengan pembelian ini adalah kerana kotaknya yang terlalu cantik. Agaknya inilah harga yang terpaksa dibayar walaupun harga kurmanya tidaklah semahal mana. Walaupun makannya tidak, budak 3 orang tu yang beria sangat berebut nakkan kotak dan bekasnya.

1 comment:

cikja said...

hehehe... ade model rupenyer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...