Friday, February 13, 2009

Hujan Emas Di Negeri Orang



12 Februari 2009 - Pengarang filem fitna serta ahli Parlimen Belanda, Geert wilders yang menghina Islam melalui filem pendeknya TIDAK DIBENARKAN dan DIHALAU dari memasuki United Kingdom. Geert Wilders juga dimalukan oleh kerajaan UK apabila disambut terus dari kapalterbang, dan disumbat di dalam bilik tahanan di airport beberapa minit, dirampas passport dan dimaklumkan bahawa dia ‘you are not welcome here in UK'.
Dalam masa yang sama beliau juga sedang menghadapi pendakwaan di Mahkamah Belanda :
A Dutch court has ordered prosecutors to put a right-wing politician on trial for making anti-Islamic statements. Freedom Party leader Geert Wilders made a controversial film last year equating Islam with violence and has likened the Koran to Adolf Hitler's Mein Kampf. (http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/7842344.stm )

Persoalannya apakah ada negara Islam yang berani melakukan perkara yang sama. Ini juga menunjukkan bahawa banyak kesan daripada bantahan, demontrasi, kecaman dan ancaman yang dibuat oleh umat Islam di seluruh dunia walaupun ada di kalangan kita yang beranggapan hanya sekadar membuang masa sahaja.

Sumber asal - http://www.zaharuddin.net/content/view/803/72/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...